На Київщині обговорювали питання погашення погашення заборгованості із заробітної плати
Фахівці Головного управління ДПС у Київській області за запрошенням заступника голови Київської обласної державної адміністрації Олега Торкунова взято участь у засіданні тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового зобачення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.
На засіданні обговорено питання вжиття невідкладних заходів з погашення заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах, в установах та організаціях, зокрема Броварського, Бучанського, Вишгородського, Обухівського районів та міста Біла Церква.
Як зазначив заступник начальника ГУ ДПС у Київській області Володимир Луговський:«Конституцією України закріплено право на працю, а також на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Державні органи, у свою чергу, покликані захищати законні права та інтереси громадян, вживати всіх можливих заходів для цього, поєднувати зусилля та втілювати ефективні форми співпраці між собою задля реалізації державної політики у сфері державного контролю за додержанням вимог законодавства про працю та зайнятість населення, запобігання тіньової зайнятості й виплати доходів без сплати належних сум податків, зборів, внесків до бюджету, реалізації державної податкової політики, а також запобігання правопорушенням у сфері податкових і трудових відносин».
ГУ ДПС у Київській області
Фахівці податкової служби Київщини провели онлайн – зустріч з громадськістю та бізнесом Білоцерківщини
«Інформаційно-роз’яснювальний захід на Білоцерківщині щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування проведено з метою ознайомлення бізнесу та мешканців регіону із перевагами цивілізованої легалізації активів, які були одержані (набуті) за рахунок доходів, з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки», – наголосив заступник начальника ГУ ДПС у Київській області Володимир Луговський.
Під час зустрічі учасники мали змогу детально ознайомитися із Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету».
Зауважимо, що одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається декларантом виключно в електронній формі у термін до 01 вересня 2022 року та сплата збору здійснюється протягом тридцяти календарних днів з дати її подання.
У разі сплати громадянином усіх необхідних зборів, держава гарантуватиме йому звільнення від відповідальності за порушення податкового, валютного законодавства.
Крім того, законодавчо закріплено нерозголошення державними органами та їхніми посадовими особами відомостей, що містяться в одноразових добровільних деклараціях, без відповідного рішення суду.
ГУ ДПС у Київській області
Як визначається дата реєстрації особи платником ПДВ
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що контролюючий орган, у разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника податку на додану вартість, зобов’язаний протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви внести до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ:
-з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду (календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на складання податкових накладних, у разі добровільної реєстрації особи як платника податку;
-з першого числа місяця, наступного за днем спливу 10 календарних днів після подання реєстраційної заяви до контролюючого органу або державному реєстратору, у разі добровільної реєстрації особи як платника податку на додану вартість, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено;
-з бажаного (запланованого) дня, що відповідає першому числу календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість, у разі переходу осіб на спрощену систему оподаткування;
-з бажаного (запланованого) дня, що відповідає першому числу календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість, у разі зміни ставки єдиного податку третьої групи;
-з першого числа календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, у разі реєстрації осіб, визначених в абзаці першому п. 183.4 ст. 183 ПКУ, що відповідають вимогам, визначеним п. 181.1 ст. 181 ПКУ, якщо перше число календарного місяця, з якого здійснюється перехід на сплату інших податків і зборів, на день подання реєстраційної заяви не настало;
-з дня внесення запису до реєстру платників податку у разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку або у разі реєстрації осіб, визначених в абзаці першому п. 183.4 ст. 183 ПКУ, що відповідають вимогам, визначеним п. 181.1 ст. 181 ПКУ, якщо перше число календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, на день подання реєстраційної заяви настало.
Датою реєстрації особи платником ПДВ, що вноситься до реєстру платників ПДВ, є зазначена вище дата.
ГУ ДПС у Київській області
У випадку збільшення кількості РРО у місці здійснення торгівлі, потрібно здійснити доплату за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до положень ст. 15 Закону України № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», роздрібна торгівля, зокрема, алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями справляється за кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.
Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів.
У разі збільшення кількості реєстраторів розрахункових операцій у місці торгівлі, необхідно здійснити доплату за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями за квартали, що залишились до закінчення дії ліцензії. Плата за квартал, в якому відбулось збільшення кількості РРО здійснюється у повному обсязі за весь квартал.
ГУ ДПС у Київській області
Умови для звільнення від оподаткування доходів (прибутку) контрольованих іноземних компаній (КІК)
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що ДПС України листом від 26.08.2021 №19398/7/99-00-21-02-02-07 повідомляє, що Міністерство фінансів України листом від 09.08.2021 № 11210-09-62/24813 надало роз’яснення щодо застосування норми податкового законодавства, визначеної п. 392.4.1 п. 392.4 ст.392 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якою встановлюються умови для звільнення від оподаткування доходів (прибутку) контрольованих іноземних компаній.
У листі Міністерства фінансів України зазначено, що відповідно до абз. 1-5 п.п.392.4.1 п. 392.4 ст.392 ПКУ, норми якого будуть застосовуватись з 01.01.2022, скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії (далі – КІК) не підлягає включенню до загального оподатковуваного доходу, не є об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи у разі додержання таких умов:
а) між Україною та іноземною юрисдикцією місцезнаходження (реєстрації) КІК є чинний договір про уникнення подвійного оподаткування або про обмін податковою інформацією та
б) виконується будь-яка з таких умов:
КІК фактично сплачує податок на прибуток за ефективною ставкою, що є не меншою за базову (основну) ставку податку на прибуток підприємств в Україні, визначену пунктом 136.1 статті 136 ПКУ, або є меншою за таку ставку не більше ніж на п’ять відсоткових пунктів, або частка пасивних доходів КІК становить не більше 50 відсотків загальної суми доходів КІК із всіх джерел.
Отже, однією з обов’язкових умов щодо невключення скоригованого прибутку КІК до бази оподаткування контролюючої особи є наявність між Україною та юрисдикцією КІК чинного договору про уникнення подвійного оподаткування або про обмін податковою інформацією.
Щодо питання стосовно того, чи є договором про обмін інформацією для цілей вищезазначеної норми ПКУ Конвенція про взаємну адміністративну допомогу у податкових справах, яку ратифіковано Законом України від 17 грудня 2008 року № 677-VII (далі – Конвенція), зі змінами, внесеними відповідним Протоколом, ратифікованим Законом України від 11 січня 2013 року № 21-VII, слід зауважити таке.
Відповідно до положень статті 1 Глави І Конвенції сторони надають одна одній адміністративну допомогу, яка передбачає обмін інформацією. При цьому у Конвенції є окремий розділ «Обмін інформацією» (розділ І глави ІІІ), відповідно до пункту 1 статті 4 якого сторони здійснюють обмін будь-якою інформацією, яка може бути доречною для виконання чи застосування внутрішнього законодавства, яке стосується податків, передбачених цією Конвенцією.
В свою чергу, відповідно до статті 5 розділу І Глави ІІІ Конвенції на прохання запитуючої держави запитувана держава надає запитуючій державі будь-яку інформацію, що згадується в статті 4 та стосується конкретних осіб чи операцій. Якщо інформації, яка міститься в податкових досьє запитуваної держави, недостатньо для задоволення цією державою прохання про надання інформації, ця держава вживає всіх відповідних заходів для надання запитуючій державі запитуваної інформації.
Як передбачено пунктом 1 статті 27 Глави VI Конвенції можливості надання допомоги, передбачені цією Конвенцією, не обмежують можливостей і самі не обмежуються можливостями, передбаченими в існуючих або майбутніх міжнародних угодах чи інших домовленостях, укладених між відповідними сторонами, чи в інших документах, що стосуються співробітництва в податкових справах.
Враховуючи зазначене, Конвенцію можна вважати чинним договором про обмін податковою інформацією для цілей застосування вимог підпункту 392.4.1 пункту 392.4 статті 392 Кодексу.
ГУ ДПС у Київській області
Платник єдиного внеску під час виконання договору про спільну діяльність без утворення юридичної особи
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що сторони (учасники) договору про спільну діяльність зобов’язуються спільно діяти без створення юридичної особи для досягнення певної мети, що не суперечить законові (п. 1 ст. 1130 гл. 77 Цивільного кодексу України).
Ведення бухгалтерського обліку спільного майна може бути довірено одному з учасників (част.2 ст. 1134 ЦКУ).
Для цілей оподаткування дві чи більше особи, які здійснюють спільну діяльність без утворення юридичної особи, вважаються окремою особою у межах такої діяльності ( абз.6 п.п. 14.1.139 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
Облік результатів спільної діяльності ведеться платником податку, уповноваженим на це іншими сторонами згідно з умовами договору, окремо від обліку господарських результатів такого платника податків.
Отже, платником ЄВ під час виконання договорів про спільну діяльність без утворення ЮО є уповноважена особа – один з учасників такого договору про спільну діяльність без утворення ЮО, на якого згідно з умовами договору про спільну діяльність без утворення ЮО покладено обов’язок нарахування, утримання та внесення податків і зборів до бюджету.
ГУ ДПС у Київській області
Обчислення та сплата ФО транспортного податку в разі переходу права власності на об’єкт оподаткування протягом звітного року
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року, податок обчислюється попереднім власником за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт – це встановлено п.п.267.6.5 п. 267.6 ст. 267 ПКУ.
Податковий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
За об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.
Звертаємо увагу, що ФО – платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем реєстрації) для проведення звірки щодо:
а) об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;
б) розміру ставки податку;
в) нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення, попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
ФО – нерезиденти у порядку, визначеному п. 267.6 ПКУ, звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об’єктів оподаткування.
ФО, які мають кваліфікований електронний підпис, можуть переглянути інформацію щодо складених податкових повідомлень-рішень та нарахованих сум транспортного податку, в приватній частині Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, або через офіційний вебпортал ДПС, та обрати меню «ЕК для громадян».
ГУ ДПС у Київській області
Чи потрібно подавати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію ФО, яка володіє коштами, що розміщені на депозитному (вкладному) банківському рахунку
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що одноразовому добровільному декларуванню підлягають активи фізичної особи, одержані (набуті) нею за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні, та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.
Об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути визначені п.п.14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, у тому числі валютні цінності (банківські метали, крім тих, що не розміщені на рахунках, національна валюта (гривня) та іноземна валюта, крім коштів у готівковій формі, та права грошової вимоги (у тому числі депозит (вклад), кошти, позичені третім особам за договором позики), оформлені у письмовій формі з юридичною особою або нотаріально посвідчені у разі виникнення права вимоги декларанта до іншої фізичної особи.
Якщо фізична особа володіє коштами, розміщеними на депозитному (вкладному) банківському рахунку, з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування, то така особа має можливість задекларувати такі кошти шляхом подання Декларації та сплатити збір з одноразового добровільного декларування за відповідною ставкою.
ГУ ДПС у Київській області
Відбулась онлайн конференція з питань податкового законодавства
6 вересня у Головному управлінні ДПС у Київській області за підтримки ТВ ВГО «Асоціація платників податків України» Київщини відбулась онлайн конференція «Практичні аспекти застосування податкового законодавства у контексті останніх змін».
Спеціальними учасниками конференції стали Дмитро Михайленко, Голова Комітету підприємців з податкових питань при Торгово-промисловій палаті України та Віталій Смердов, керівник Палати податкових консультантів, заступник голови Комітету підприємців з податкових питань при Торгово-промисловій палаті України.
«Податкове законодавство України є одним із найскладніших у правовій системі. Зрозумілість норм та положень податкового законодавства є необхідною передумовою його життєздатності та прийняття до застосування всіма суб’єктами відносин, що виникають в процесі оподаткування», – зазначила заступник начальника ГУ ДПС у Київській області Валерія Буділовська.
Основними темами, які обговорено на конференції стали: реєстрація податкових накладних в ЄРПН, алгоритм дій платника при зупиненні реєстрації накладних, порядок адміністративного та судового оскарження, огляд податкових перевірок, а також типові помилки, яких припускаються платники податків. Про це докладно розповіли начальники відповідних управлінь Дмитро Немшилов, Дмитро Павлович, Інна Косяченко, та фахівець управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Тетяна Бровко.
Спікерами податкової Київщини, крім іншого, надано вичерпні відповіді на запитання, що онлайн надходили від платників податків-учасників конференції.
Також під час конференції не обійшли увагою актуальне нині питання податкової амністії, деталізовано аспекти кампанії одноразового (спеціального) декларування активів фізичних осіб.
«Ураховуючи вимоги сьогодення, розвиток суспільства в цілому, ми розуміємо всю важливість ролі співпраці із платниками податків. Новації законодавства не обійшли і платників податків. Тому, завданням державних органів та їх фахівців наразі є запровадження дієвого механізму роз’яснення податкового законодавства для забезпечення у першу чергу дотримання прав платників податків» – зауважила заступник начальника ГУ ДПС у Київській області Валерія Буділовська.
ГУ ДПС у Київській області
Знову шахраї дурять бізнес Київщини!
Головне управління ДПС у Київській області просить платників податків, до яких телефонують нібито фахівці податкової служби, бути уважними та не реагувати на прохання шахраїв.
Вони, зокрема, представляються працівниками податкової служби та вимагають у суб’єктів господарювання перерахування коштів на банківські карти на потреби податкової служби та за вирішення певних питань в контролюючому органі. Телефонують з мобільних номерів: +38(066)025-89-08, +38(095)749-96-95.
Наразі такі випадки мають місце на території Васильківського та Яготинського районів Київської області.
Закликаємо представників бізнесу бути пильними та не піддаватись на провокації, а у разі надходження таких дзвінків від імені нібито працівників ГУ ДПС у Київській області з будь-якими незаконними вимогами, слід відразу повідомляти Національну поліції України та управління з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС у Київській області.
ГУ ДПС у Київській області
Коментарі